03.05.2025 15:00
Повторна видача свідоцтв про народження, шлюб, зміну імені, смерть, розірвання шлюбу громадянам

Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) — це інтегрований офіс, у якому надається широкий комплекс необхідних для громадян та бізнесу адміністративних послуг. Для отримання кожної послуги законодавством визначений обов'язковий перелік документів, серед яких невід’ємною частиною є свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану (про народження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть тощо).
Як бути, якщо свідоцтво втрачено чи пошкоджено?
У відділі державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) за місцем проживання чи фактичним місцем перебування можна отримати повторне свідоцтво, оригінал якого було втрачено, пошкоджено чи знищено. Для кожного виду реєстрації визначено коло осіб, хто може отримати відповідне свідоцтво, і підтверджуючі документи, які необхідно для цього надати. Повторно видане свідоцтво має таку ж юридичну силу, як і попередньо виданий документ.
Також подати заяву для отримання повторного свідоцтва можна самостійно на Порталі Дія - у «КАТАЛОЗІ ПОСЛУГ– для ГРОМАДЯН» у вкладці «ДОВІДКИ ТА ВИТЯГИ» - «ПОВТОРНА ВИДАЧА СВІДОЦТВА….» (обрати, яке саме необхідно отримати).
Посилання на портал: https://diia.gov.ua/services/categories/gromadyanam/dovidki-ta-vityagi.
Якщо державна реєстрація актів цивільного стану здійснювалась за межами України, можна витребувати документи з-за кордону через Департамент консульської служби Міністерства закордонних справ України або через представництва Міністерства закордонних справ України на території України, якщо інший порядок витребування документів не передбачений міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Що стосується визнання документів, виданих компетентними органами російської федерації та республіки білорусь!
22.12.2022 набрав чинності Закон України «Про зупинення дії та вихід з Конвенції про правову допомогу і правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах та Протоколу до Конвенції про правову допомогу і правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах від 22 січня 1993 року». Відповідно, повторні свідоцтва з цих країн не витребовуються.
Однак, у разі необхідності повторного отримання документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, складених компетентними органами російської федераціїї, республіки білорусь або органами ЗАГС при військових комендатурах радянських військ за кордоном, у дипломатичних представництвах або консульських установах СРСР, можна звернутися до органу ДРАЦС для поновлення актового запису цивільного стану.
Хто може звернутися:
- особа, щодо якої складено актовий запис;
- один із батьків, опікун, піклувальник дитини;
- опікун недієздатної особи;
- спадкоємці померлого;
- представники органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.
Зверніть увагу, що поновлення актових записів про народження, шлюб, зміну імені, розірвання шлюбу, смерть проводиться тільки за наявності документів, які підтверджують, що відповідний актовий запис був раніше складений (свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану, його копії, засвідченої нотаріально, відмітки (штампа) про державну реєстрацію акту цивільного стану в паспорті або паспортному документі), або на підставі рішення суду.
На підставі поновленого актового запису цивільного стану повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану.
Більш детально на сайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/news/info/viznannya-dokumentiv-vidanih-kompetentnimi-organami-rosiyskoi-federatsii-ta-respubliki-bilorus-ta-poryadok-ih-ponovlennya-v-ukraini